Diaantje in Aruba

Al bijna op de helft!

Hey Macamba's,

Hier weer een update van mij. Ik moet echt even goed nadenken over wat ik hier allemaal mee maak. Maar deze keer is het iets makkelijker aangezien mijn zus en schoonbroer op bezoek zijn geweest een weekje. Op vrijdag 15 augustus zijn ze geland. Ik ben 's avonds meteen bij ze op bezoek gegaan, bij het Marriot. Ze hadden echt een mega mooie kamer daar. Een dikke suite aan het strand met een mega badkamer. Daar ben ik dus wel een douche gaan nemen. Ik had twee dagen vrij zodat ik ze het eiland kon laten zien. Dus ik heb maar een beetje de toerist met ze uitgehangen wat ook wel weer eens leuk is.

Aangezien zij bij het Marriot zaten, kon ik daar ook op het strand liggen. Normaal werkt het bij de hotels zo, dat je een handdoek van het hotel moet hebben om op het strand te liggen. En die heb ik nu genoeg! Roy ging iedere avond een rondje voor me doen en we kunnen nu met 8 personen op het strand liggen haha. Roy, bedankt! Maar heb een paar dagen met hun op het strand gelegen na het werk. Erg fijn want dat doe ik normaal niet zo snel. Ze hebben de rest van de dagen zelf een beetje rond gereisd want ik had een auto voor ze gehuurd dus ze konden gaan en staan waar ze wilden.

Op zaterdag avond was full moon party. Normaal is dat ook op het strand, maar deze editie dus niet. Dus dat viel helaas een beetje tegen. Maar ja, dat mag de pret niet drukken. Al met al was het een geslaagd feestje en gingen de oogjes pas weer laat dicht.

Op zondag zijn we met zijn allen naar Baby Beach gegaan om te snorkelen. Gewapend met eigen snorkel set en gehuurde slippers, doken Roy en ik het water in Wat was het mooi daar! Alleen is het daar ondiep dus de vissen zwemmen wel erg dicht bij. En er zaten een paar grote bij dus heel lang heb ik het niet uitgehouden. Toen heb ik de snorkel overgedragen aan Lisan, die het echt mooi vond. Maar het is daar ook heel mooi, alleen jammer van de fabriek die er ligt aan de rechterkant, maar ja, dan maar naar links kijken.

Na een dagje op het strand zijn we 's avonds nog wat gaan eten.

En toen was het alweer maandag en begon werk alweer. 1 dag vrij in de week is toch niks hoor. Had er liever 2 gehad maar ja, dat zit er niet in. De rest van de week heb ik vrij rustig gehouden (ja mam, dat had je niet gedacht he). Op woensdag avond zijn we nog naar de Paddock geweest en heb ik nog vreemde vissen gespot (Paddock is die kroeg aant water). Terwijl iedereen in de polonaise voorbij kwam, zat deze oude muts rustig aan het water met een biertje. Ja ja, ik wordt te oud voor die grapjes. Ik moet wel zeggen, dat ik me oud begin te voelen daar. Alle stagiaires zijn binnen en ik ben zowat de oudste op een jongen van 28 na. Iedereen is tussen de 18 en de 21, op een paar uitzonderingen na. En dan komt deze doos van bijna 25. Ik wordt al moeder de gans genoemd haha. Al kreeg ik gisteren de bijnaam koniging van Perle. Ook erg leuk om te horen haha.

Maar goed, verder waar ik gebleven was. Het weekje met Lisan en Roy ging snel voorbij en voor ik het wist stond ik op vrijdag ochtend al afscheid te nemen. De tijd vliegt hier. Ik zit gewoon al op meer dan 1/3 van mijn tijd hier.

Vrijdagavond ben wederom thuis gebleven van het stappen. Ben al 2 vrijdagen niet geweest. Ben trots op mezelf hihi. Moet er wel bij zeggen dat ik 's middags naar Hollands uurtje ben geweest en dat de Balashi er goed in ging! Maar dat kan ik beter doen en op tijd naar bedje dan laat in bedje. Op zaterdag is het gewoon om 8.00 beginnen.

Op zaterdag avond was er een feest in Havana! En wat voor 1. Dat was weer zo een mooi feestje! Party squad was daar voor een optreden en de tent ging los. Ik moet ook zeggen, dat de groep die er nu is echt zo leuk is! We hebben echt toffe mensen nu en een vast groepje van een mannetje of 15. En de rest kom je vanzelf wel tegen daar. Dus op zo een feest sta je al snel met een groep van 30 man. Erg leuk dus.

Zondag ben ik op tijd opgestaan want ja, tis mijn enige vrije dag. Ik had de avond van tevoren niet gedronken (nee, ik ben niet ziek. Dat noemen ze verstandig!) en ben zondag op het strand gaan liggen. Alleen is het nu orkaan seizoen hier en het weer is dus heel slecht. Wie had het gedacht, maar het is de afgelopen dagen net Nederland hier. Regen, regen en nog eens regen. Nou maakt dat op zich niet uit, alleen, als het hier regent, stikt het van de insecten. En dan niet een paar, nee, de hele muren en vloeren zitten onder dan bij ons. Zo ook dus zondag avond. Bij Perle zat echt alles onder. En dat is zo goor. Je kan bijna je kamer niet in. En ik had zaterdag alles gepoetst. Daar was zondag niets meer van te zien. Allemaal dooie vliegende mieren op mijn kamer. Ieuw, ieuw en nog eens ieuw. Ze gaan gelukkig dood door de airco en mijn chemische insectenspray, maar toch. Het is zo vies. En dan nog maar niet te spreken van de vliegende kakkerlakken die ik voor de deur had. Echt joekels van beesten. Dat zijn echt net van die grote gemuteerde vliegen. Ik zal er eens een foto van maken dan zien jullie dat ik niet overdrijf. Die beesten zijn niet dood te krijgen bijna, ze beginnen dan echt te piepen. Ik heb nog nooit zoiets goors gezien. Dus dat is weer het nadeel van hier, al die vieze insecten. Ik begin er steeds meer te zien. Maar dat hoort er dan maar weer bij.

Zondag avond heb ik het weekend afgesloten bij Moomba beach want Donja was om 24.00 jarig. Toen lekker naar bedje en gisterochtend, brak! De buikgriep heerst hier en die heb ik ook een beetje te pakken gehad. Maar het is alweer over. Al die alcohol doodt die bacterien wel ;-)

Gisteravond zijn we pannekoeken gaan eten voor Donja haar verjaardag. Dat was echt lekker. Vervolgens was er Amstel Bright night en kon je prijzen winnen. Ik heb weer mooie versiering voor aan de muur en een t-shirt gescoord.

Vandaag ga ik zeer rustig aandoen want kan de slaap goed gebruiken en het geld ook (ja papa, die bar rekening gaat echt vanzelf omhoog! Daar doe ik niks aan hihi). Wie denkt dat het leven hier goedkoop is, komt bedrogen uit. Vooral de barrekening is iedere keer een verassing. Al valt die deze maand wel mee.

Over een paar weken begin ik samen met Martijn aan salsa les in Mambo Jambo. Dat ik hier over 4 maanden de pan uit swing! Het lijkt me zo leuk om het hier te leren. Het is hier echt wel anders dan in Nederland. Wij zijn daar maar stijve planken tegen. Maar goed, ik zit nu op het werk maar had even een half uurtje tijd. Ik bepaal mijn eigen tijd hier zowat want niemand houdt me in de gaten. Het is alleen echt een saaie stage. Ik kan er veel van leren, dat wel. Maar toch, ik ben niet zo een kantoor type miep.

Ik ga zo snel mogelijk foto's neerzetten want mijn camera is nog steeds stuk. En oh ja, ik loop iedere dag naar de postmand maar vind niks! Ik kan alleen maar postbode voor andere spelen. Mijn kaartjes zijn onderweg! Ik laat snel weeer wat van me horen. En laat zeker een berichtje achter.

Tot snel weer luitjes. En oh ja, 17 september komt cindy en ons moeder! Dat wordt zeker gezellig!

Dikke kus vanuit het regenachtige, maar toch nog steeds oh zo mooie Aruba!

Reacties

Reacties

Lotte & Mark

Jeeeeeeetje wat gaat dat snel, alweer bijna op de helft van je stage en verblijf. :-)

Kijk maar uit dat je dadelijk niet burgerlijk wordt met al het vroege naar huis gaan, hihi...

Veel plezier als Cindy & je moeder er zijn. Geniet ervan!

Groetjes Lotte& Mark

Randy

Ha Diaantje!

Ik zie dat je er nog steeds van geniet. Moet ook. Zeker als de stage saai is en tegenvalt kun je beter plezier maken van alles eromheen.

Die fabriek waar jij op doelt is volgens mij een raffinaderij. Jaha, daar ben ik zaterdag achter gekomen. Schijnt dat wij daar nog wel s werken. Wist ik veel dat er ook chemische troep stond op Aruba. Ik dacht echt dat het daar alleen paradijselijk was, maar dat valt nu dus een beetje in het water.

Hmmm, ik rij nog steeds in het Limburgse rond en geloof niet dat ik binnen nu en een paar maanden bij die raffinaderij aan het werk ben.

Zijn er geen bekende Nederlanders bij jullie geweest nu met de begrafenis of crematie van die Nederlandse 39-jarige modekoning?

xxx Randy

PS Mijn kaartje zou al onderweg moeten zijn ware het niet dat ik vorige week een half uur naar een kaart heb gezocht, maar geen leuke kon vinden. Maar het komt echt hoor!!!

Marianne

heeey Diana

Klinkt erg goed allemaal, leuk dat je het zo naar je zin hebt. Maar gaat snel zeg, nog maar 3 maanden.
Maar zo te horen dus veel feesten en werken?
Nou meid wens je nog veel plezier daar! En geniet er nog van!groetjes aan je mam en Cindy!

Liefs
Marianne

carlijn (juuplid)

DIAAAAAANNN!!
Teneerste, vette verhalen, ik wil ook!! Ten tweede, je bent gelukkig geen spat veranderd :D! Hier alles zijn gangetje, maar.. 't word tijd voor een ouderwets juuphuisch party, dus als onze diehard juuper terug is!! Veel plezier nog daar!!
(K) carlijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!