Diaantje in Aruba

Eindelijk een teken van leven ;-)

Bon Tardi!

Sorry dat het zo lang duurde voor een update maar heb het echt onwijs druk hier! 2,5 week stage zit erop en ik kan jullie zeggen, het is best zwaar 6 dagen in de week en dan iedere dag van 8.00 uur tot 16.00 uur. Dit komt vooral, omdat er iedere avond wel iets te doen is ergens. In de eerste week heb ik de hele week gewerkt, dan ben ik thuis om half vijf, dan eten, slapen en dan een drankje doen in de bar of op stap. Moet zeggen, dat is best zwaar haha. Dus daar ben ik in de tweede week maar mee gestopt. Alleen de vaste stap avonden nog en dat is woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag haha. Ik heb het zo zwaar.Maar denk ook niet dat ik dat nog 5 maanden vol ga houden. En is echt niet te geloven dat ik hier al een maand zit. Het lijkt zoveel langer en de tijd gaat zo snel.

Maar goed, even over mijn stage. De Human Resource afdeling van Bucuti is echt ouderwets en een zooi omdat het niet bij gehouden is. Dit als gevolg, dat ik alles moet updaten. En dat is veel werk want de technologie daar is nog niet echt up to date. Hier bedoel ik mee, dat alles in dossiers gaat die helemaal niet geordend zijn. En daar ben ik nu mee bezig om dat te doen. Als je gegevens van een persoon wilt vinden, is het echt je rot zoeken in een dossier. Mijn manager is echt een hele lieve vrouw, ze heet Pia en ze is Deens. Alleen is zo mega lang van draad. Als je haar vraagt hoe gaat het, krijg je meteen haar halve levensverhaal haha. Op zich wel leuk, maar als je druk bezig bent en je wilt een snel antwoord op een vraag, duurt dat zeker 15 minuten voor ze klaar is met uitleggen terwijl de vraag gewoon met ja of nee beantwoord kan worden. Dus soms wel vermoeiend.

Haar assistent, Dennise, is 21 en heeft alleen Havo af. Ze werkt nu 2 maanden daar maar echt snel is ze niet. Een echte Arubaanse en oh ja, ze heeft al 2 kinderen. Dat is echt zo normaal hier. Pia stoort zich enorm aan haar en wil dat ik haar taken over ga nemen. Pia zegt, dat ze heel blij met me is maar ja, westerse mentaliteit is ook echt anders dan de Antiliaanse.

Verder leer ik veel mensen kennen op het werk. Omdat ik personeelszaken doe, weet ik echt alles van iedereen en krijg ik alles mee. Dat is wel leuk aangezien ik ook weet wat iedereen verdient. Maar ja, alles wat in kantoor gezegd wordt is vertrouwelijk.

Heb deze week te horen gekregen, dat ik me verder niet meer met de afdeling mag bemoeien en alleen nog maar opdrachten mag doen, oftewel, de hele dag kopieren en opruimen. Echt zwaar vervelend. Had me er iets meer van voorgesteld. Maar alle stagiaires bij Bucuti mogen bijna niks. Ik ga maandag in ieder geval eens er wat van zeggen. Want hoor een management stage te doen en geen kopieer stage.

Morgen heb ik een feestje van twee collega's die jarig zijn, dus dat is altijd wel leuk.

En nu de leuke dingen. Aangezien ik drie weken niks heb laten horen, heb ik veel gedaan. Buiten het stappen om, wat hier echt toppie is, doe ik ook nog aan culturele dingen haha. Zo ben ik afgelopen zondag gaan snorkelen. Dat houdt in, ik ben samen met de meiden op een piratenboot gegaan, die drie uur rond vaart. Eerst ga je snorkelen aan de kust, dat is echt gaaf. In het begin vond ik het nogal eng, met al die vissen rond me. Maar naarmate ik aan de flippers gewend raakte, hoe meer ik ging rondkijken. Ik zal je zeggen, er zwemmen hier genoeg vissen in de zee ;-)

Vervolgens zijn we bij een scheepswrak midden op de zee gaan snorkelen. De geschiedenis van dit schip is te vinden op google haha. Maar het is kort samengevat een oorlogsschip van de 2de wereldoorlog wat in de zee op Aruba gezonken is. Dus daar zijn we gaan snorkelen. Alleen, het is op de zee dus de golven waren heel heftig. Je moet een goede zwemmer zijn om dat vol te houden. En oh ja, er zaten haaien daar diep in de zee. Niet echt voor de watjes onder ons!

Toen ik eenmaal goed en wel in het water was, was het toch wel een beetje eng. Stikte van de vissen daar. En heel erg donker. Maar mensen ik kan jullie zeggen, heb nog nooit zoiets moois gezien in mijn hele leven! Ik was 's avonds nog steeds onder de indruk. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, het is hier een waar paradijs! En ik heb nog niet eens alles gezien hier dus ik ga hopelijk nog veel meer zien.

En nu nog wat verder terug. Ik had vorige week een verjaardag van een collega (ja, feestjes kom je hier zo binnen) en toen zijn we met de bananen bus mee gegaan. Dit houdt in, dat je in een open feestbus terecht komt, die met keiharde muziek door de stad rijdt. Echt zo grappig. Alleen niet echt stabiel dansen haha. Maar dat zie je hier zoveel, van die feestbussen. Iets wat ik met mijn verjaardag dus zeker ga doen. Na de busrit hadden we full moon party. Dit feest is één keer per maand, en voor de dommerds onder ons, het is één keer per maand dus volle maand. En een vet feest kan ik wel zeggen. Heerlijk met de blote voetjes op het strand dansen de hele avond. Jongens, ik heb het zo zwaar hier.

Voordat we uberhaupt die avond weg konden, hadden we auto pech (zie de foto's). Het lieve autotje van mij en Charlotte start af en toe niet, en dan is het even wachten. Maar Liz en Romy gingen ons wel even duwen haha. Zo grappig. Maar gelukkig krijgen Charlotte en ik over een week een dichte jeep, een hele leuke zwarte. Met radio en airco, foto's volgen snel.

Vrijdag zijn we naar een collega gaan kijken die in een dansgroep zit. Hij werkt dus bij mij, is 18 jaar, komt uit Jamaica en heeft geen cent te makken. En het is zo een lief mannetje. En hij heeft bijna geen familie hier en alles wat hij verdient gaat naar zijn familie en moeder in Jamaica. Echt zielig verhaal dus. Maar hij danst dus, en goed, en hij vroeg of we kwamen kijken. Dus dat zijn we dus ook gaan doen. Een feest op straat, met alleen maar locals. We waren de enige blanken daar tussen alle mensen. En die mensen waren kinderen, oma's op stoeltjes en dansend, jeugd etc. Echt heel bizar hoe de locals hier feest vieren. Maar wel onwijs leuk. Ik heb een filmpje gepost dus kijk vooral even kijken.

Afgelopen zaterdag was Heineken feest, oftwel Green City. Een groot gedeelte van de stad was groen en je kreeg alleen maar Heineken bier. Niet te zuipen die zooi. Doe mij maar een heerlijk Arubaans Balashi biertje. En heel typisch is, dat iedereen hier Heineken of Amstel Bright drinkt (amstel bright is net corona, bah!) Maar Green City was vetjes. Echt goeie DJ's. Was zeker een goedmaker voor het missen van Extrema Outdoor dit jaar. Hebben de hele avond een groep mariniers aan de fiets gehad, die zijn pas erg maar wel lachen. Zijn we zondag ook nog mee gaan stappen maar ze waren maar 3 dagen hier dus daar zijn we weer vanaf gelukkig haha.

En aankomende zaterdag is er een groot feest, genaamd Playboy feest, en jawel hoor, de dames zijn weer van de partij!

Oh ja, ook hebben we een stukje paradijs ontdekt in de vorm van open lucht bioscoop. Iedere maandag is er bij Havana, dat is een strandtent, een groot scherm met film. Lig je daar heerlijk op een strandbedje in de open lucht onder de sterren film te kijken. Echt zo mooi. Dat is dus onze nieuwe maandagavond bezigheid geworden. En het ligt vlak naast het vliegveld, dus de vliegtuigen vliegen zo dicht langs je voor ze landen, zodat het lijkt of die op je af komt vliegen!

Nou lieve mensen, ik ga er een eind aan breien want ga even een potje kaarten. Ik heb nog zoveel te vertellen, maar dat komt nog. Ik weet dat ik een beetje van de hak op de tak spring met mijn verhalen, maar doe ook zoveel hier. Ik ga vanaf nu iedere week iets schrijven, en dat beloof ik. Nogmaals sorry dat het zolang duurde. Ik mis jullie allemaal! Maar gelukkig komen over twee weken mijn zus en schoonbroer! San en Roy, kan niet wachten om jullie hier alles te laten zien. Jullie willen nooit meer naar huis haha.

Lieverds, tot snel weer!

En denk eraan, blijven schrijven op mijn site en stuur aub een kaartje want die muur is veel te kaal hier! Nogmaals het adres: Diana Puts

Boegoeroei 11 Z

Aruba

AYO! En bon suave allemaal!

Reacties

Reacties

Lucien

Hey Diaan,

wat een verhalen toch iedere keer. Het klinkt inderdaad of je het heel erg zwaar hebt.... Jammer dat je stage niet meteen brengt wat je ervan verwacht, maar ik kan me voorstellen dat de rest van het leven een heleboel goed maakt!

Heel veel succes met de rest van de stage en uiteraard het zware leven... Ik kijk uit naar je volgende update!

Gr.

albert

Hoi Diana,

Je hebt het prima naar je zin zo te lezen, fijn om te horen, time flies when you're having fun! Moet nog een weekje werken en daarna heb ik vakantie, nog niks geboekt maar ga wel een kitesurfcursus doen aan de kust. Mocht je nog lastminute aanbiedingen hebben dan hou ik me aanbevolen! Zet hem op met je stage en de laat de mariniers een beetje met rust, zou bijna medelijden met je "zware" leven krijgen. groetjes uit het altijd zonnige Echt Al

Lotte & Mark

Tjeeeee, jij verveelt je helemaal niet! Echt leuk :-)

Groetjes!!

George

Hé Diaan !
Weer ff 'n korte reactie van mij. Tja, drukke boel daar hè ? Maar dat zal toch wel iets minderen buiten het hoogseizoen, verwacht ik. Je kunt niet steeds op je toppen lopen ...
De zomer is hier behoorlijk kl...; soms wel 'n mooie dag maar onbestendig weer. Niets aan te doen.
Komende week ga ik er zelf ff tussenuit.
Nou, hou toch maar vol dan gaat de tijd 't snelst.
Groetjes, ook van de Teelbal.

Rosie

Hey Diana, wat leuk om te zien en te horen dat het je goed naar je zin hebt (had ook niet anders verwacht!!) Je vader kwam me even je site doorgeven vorige week op Hartbufkes. Groetjes en tot horens Rosie en John en een dikke knuffel van Colin!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!