Diaantje in Aruba

Nog eens Aruba

Hallo allemaal,

eindelijk de fatsoenlijke update. Ik zal maar bij het begin beginnen en dat is de vlucht. Dinsdag ochtend zijn we vanaf Amsterdam vertrokken naar Londen. Vanuit daar naar Miami en toen door naar Aruba. De reis was lang en vermoeiend. Toen we in Aruba aan kwamen was het 21.30 lokale tijd en waren we zowat al 48 uur wakker omdat ik niet echt meer had geslapen de nacht voor vertrek. We kwamen eindelijk op Perle D'or aan (daar woon ik nu), begint het snoeihard te regenen. We waren kletsnat toen we de in de bar arriveerden. Daar hebben we kennis gemaakt met een paar bewoners en toen snel het bed in want we waren moe.

Mijn kamer is best ruim maar erg primitief. Ben flink aan het shoppen geslagen om er toch nog iets gezelligs van te maken. Wat ik al eerder zei, we douchen met koud water. Dat is wel even wennen. Vooral 'sochtends want je slaapt hier de hele nacht met airco anders is het niet uit te houden. Maar heb gelukkig mijn eigen badkamer en dat is ook weer wat waard.

De tweede dag zijn we een auto gaan huren (lees leuk wit jeepje en zie spoedig de foto's) en boodschappen gaan doen. Het is hier best grappig rijden. Overal nederlandse verkeersborden en stoplichten. Alleen nemen de locals het daar niet zo nauw mee. Maar ik begin het te leren, aggresief rijden haha. En de wegen in het binnenland zijn heel slecht. Alsof je zeeziek wordt zo hobbelig.

Ondertussen zijn we al een paar dagen op het strand gaan liggen. We hebben een leuk strandje ontdekt waar het heel rustig is. Palm Beach, voor de toeristen, is echt te druk en toeristisch. Daar zijn we snel weg gegaan.

Voor de mensen die het nog niet wisten, ik had nog niet echt een stage toen ik naar Aruba ging want mijn eerste stage was geannuleerd. Maar ben ondertussen aangenomen op Bucuti Beach Resort op de Human Resourde Department. Had niet beter kunnen uitpakken want het wordt een super stage. Ben er gisteren even langs geweest en het is echt een knus resort. En ik heb ondertussen mijn mede stagiaires ontmoet, Liz en Romy, die wonen ook op Perle D'or en zijn toevallig ook van NHTV maar dan van Facility Management. Hartstikke leuke meiden dus dat komt helemaal goed.

De meeste bewoners hier vertrekken deze week en de nieuwe lading begint langzaam aan te komen. De meesten zijn best jong, of ik ben gewoon oud, dat kan ook ;-) Dus het is best rustig op het complex. Maar de bar is geweldig en het zwembad ook. Echt paradijs gevoel. Kruipend naar huis vanuit de bar waar bijna iedere avond wat georganiseerd wordt.

De eerste avonden stappen zijn ook een feit. We zijn woensdag in de Paddock geweest, daar is het namelijk op woensdag stagiaire avond voor nederlanders. Op zich wel leuk, maar ben niet naar Aruba gekomen voor alleen maar met Nederlanders op stap te gaan. Dus we zijn donderdag naar een lokale salsa tent geweest, erg leuk. Ga echt salsa lessen nemen hier.

Iedereen in het complex hier is nederlands. Zelfs heel veel limburgers. Op zich wel grappig. Kan ik lekker dialect praten.

Gisteren zijn we weer naar het strand geweest en 's avonds even in de bar maar op tijd naar bed gegaan. Was best moe. En het slapen gaat nog niet zo goed. Nog even wennen allemaal. Want mijn matras is ook niet wat het is! Maar heb al een adres gescoord van een fysiotherapeut. Erg handig dus.

Vandaag ga ik shoppen, want jawel, hier op de mainstreet ligt Gucci, Louis Vuiton, Cartier, Ralph Lauren en ga zo maar door. En Cindy, ik heb gehoord dat het goedkoper is dan in Amerika en Europa. Dus wie weet scoor ik nog een nieuwe Gucci haha. Vanavond is het hier feest op het complex (is toch heerlijk, een bar aan huis haha en nee mama, ik drink niet teveel ;-)

Morgen gaan we met een boot mee om het eiland te verkennen. En dan snorkelen en zwemmen.

Heb ergens nog zoveel te vertellen maar dat komt nog wel.

Het is hier in ieder geval echt super mooi. Moet alleen toch nog wennen aan het feit dat ik aan de andere kant van de oceaan zit. Maar dat begint langzaam te komen. Binnenkort slaap ik de hele nacht gewoon eens door.

Oh ja, wil volgende week met mijn duikbrevet beginnen anders komt het er niet meer van. Heb een goede duikschool gevonden. Dus Roy, we kunnen samen gaan duiken. Is op zich niet echt duur dus dat valt alweer mee. Lijkt me echt vet om gewoon lekker te duiken hier iedere zondag. Want de zee is echt zoals op de plaatjes op internet, gewoon prachtig blauw en de stranden zijn echt wit. Ook wil ik nog gaan parasailen volgende week en een helikoptervlucht gaan doen. Is alleen allemaal erg duur dus zoek nog een sponsor papa haha.

En lisan, je moet langs komen want je kan hier zelfs paardrijden op het strand dus voor de hele family is er wat haha.

Ik ga er vandoor want het is hier nu heerlijk weer (de regen is eindelijk gestopt). We hebben nu orkaan seizoen dus veel regen en vochtigheid. Dus even genieten van de goeie dagen.

Mis jullie allemaal wel hoor! Ik zal snel weer een update geven!

Hele dikke kus vanuit Aruba!

Reacties

Reacties

Mitch

Hey meid, verdomme, na dit lezen komt er één woord in me op, 'jaloezie' ;-) Haha! Nee, echt, geniet er van!
Ik weet een beetje waar je zit, dat is wel erg grappig.

Even de update vanaf Mitch: Propedeuse gehaald en nu lekker 2 weekjes op hut in Boxmeer passen, paps en mams ook op vakantie! Momenteel ook 30 graden dus ik heb ook niets te klagen!

Het ga je goed... en, geen rare dingen doen!

btw: stacey, die vriend van mij die vertrekt 17 aug vanuit NL en komt ook op Perl'dor. Wie weet leren jullie elkaar kennen binnekort, wat overigens voor mij best apart is.

Genoeg gezeik, enjoy!

X Mitch!

Mark en Lotte

Klinkt heerlijk daaro! :-)

Genietze, succes en je draai vind je sneller dan je denkt...

Toedels,

Lotte en Mark

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!